Artikler

Red ferien med forventningsafstemning

Red ferien med forventningsafstemning

"Nu har jeg brug for 3 ugers ferie til at komme mig efter ferien." Genkender du den sætning eller følelsen bag den? Sådan behøver det ikke være. Brug ledelsesværktøjer som "find the why", forventningsafstemning og planlægning for at undgå det. Men husk at planlægge...

læs mere
Sådan hjælper du en stressramt kollega

Sådan hjælper du en stressramt kollega

"En stressramt kommer tilbage i små spring." Møder du en kollega, der er sygemeldt, så sig: "Dejligt at se dig" og stik et stort smil - det hjælper din kollega. Glæd dig over, at din kollega er så langt, at hun/han tør og kan stikke næsen udenfor hjemmets 4 vægge....

læs mere
Sådan støtter du en medarbejder med stress

Sådan støtter du en medarbejder med stress

"Leder for stressramt: Hvordan gør jeg det rigtige?" Det er et spørgsmål, jeg ofte får. Du får mine konkrete råd i dette blogindlæg. Du kan også bruge rådene, INDEN en sygemelding er nødvendig, og dermed måske undgå at en medarbejder bliver sygemeldt. Du får en...

læs mere
Dramatrekanten – turboen i alle konflikter

Dramatrekanten – turboen i alle konflikter

Når det trækker op til uvejr i samarbejdet, er ”Dramatrekanten” ofte sat i spil. Den amerikanske forsker Stephen Karpman beskrev ”Dramatrekanten” i 1968. Stephen Karpman var studerende under transaktionsanalysens grundlægger Eric Berne. Det er en trekant, du finder i...

læs mere
Offeret i Dramatrekanten

Offeret i Dramatrekanten

Rollen som Offer – Fanget i et fængsel af afmagt og hjælpeløshed Hvor mange gange i den forgangne uge har du syntes, at det var synd for dig, fraskrevet dig ansvaret og givet andre skylden for, at du ikke har nået en opgave eller ikke har holdt en aftale? Måske har du...

læs mere
Bødlen i Dramatrekanten

Bødlen i Dramatrekanten

Rollen som Bøddel – Begrænset og vred Hvor mange gange var du bøddel i den sidste uge? ”Ingen?” Jeg tror, du har været bøddel nogle gange. Du har nok ikke stået iklædt hætte og økse. Men en moderne bøddel er mere raffineret. Det er en af de roller, der stikker hovedet...

læs mere
Redderen i Dramatrekanten

Redderen i Dramatrekanten

Rollen som Redder – Føler sig værdiløs uden nogen at redde Som Redder fastholder du andre i enten Offer- eller Bøddel-roller. Hvor mange har du uopfordret hjulpet i den forgangne uge? Måske uden at modtageren havde brug for det endsige bedt om det. Hvor mange gange...

læs mere
Tilmeld nyhedsbrev
Få de første to kapitler af ”Spind guld på konflikthåndtering”, når du tilmelder dig mit nyhedsbrev om ledelsesrelaterede emner, som du til enhver tid kan afmelde med et enkelt klik.
Tak for at tilmelde dig nyhedsbrevet. Du skal bekræfte din email, før du bliver sendt videre. Følg instrukserne på siden.
E-bogen er omtalt af Dansk Håndværk, Dansk Byggeri og Mestertidende.
Don't miss out. Subscribe today.
×
×