HENT NY E-BOG:

Spind guld på konflikthåndtering

 

Håndbog om konfliktløsning for ledere. (Alle andre kan også drage stor nytte af bogen).

Når du bestiller bogen, tilmelder du dig samtidig mit nyhedsbrev, som du til enhver tid kan framelde dig igen.

E-bogen er omtalt af Dansk Håndværk, Dansk Byggeri og Mestertidende.

Bogen gør dig klogere på, hvordan du:

 

  •    opdager, at der er konflikter i din afdeling
  •    finder ud af, hvad problemet er
  •    løser konflikten
  •    lærer af konflikten, så du kan spinde guld på den.

Fremover vil du se konflikter i et helt andet lys end nu, fordi du ved, hvordan du bruger konflikterne til at blive en endnu bedre leder.I bogen deler jeg en række af mine egne erfaringer som konfliktmægler, og du får forskellige arbejdsspørgsmål, tjeklister og værktøjer, du kan bruge til at håndtere konflikter fremover. Derfor er bogen ikke endnu en teoribog, men en effektiv guide.

Når du bestiller e-bogen, får du 6 kapitler – et kapitel ad gangen.

Erfarne fagfolk roser bogen

Tror, jeg kan stoppe konflikter på trin 1 fremover

“Bogen giver nogle effektive værktøjer, jeg kan bruge til at finde ud af, om der er en konflikt, niveauet af konflikten, og om jeg selv kan håndtere konflikten, eller om jeg skal have hjælp til den.
Strukturen i bogen er god, og det er rigtig godt, at Lise indleder med at definere, hvornår der er en konflikt. Jeg havde rigtig stor glæde af refleksionsspørgsmålene og øvelserne undervejs. De er nemme at bruge i dagligdagen, og med dem i baghovedet tror jeg, at jeg kan stoppe konflikter allerede på trin 1 fremover. Undervejs har jeg også tænkt tilbage på nogle af de konflikter, jeg selv har oplevet som leder, og evalueret, hvad der skete.
Selve konflikttrappen var det bedste i hele bogen, fordi vi også får en tydelig gennemgang af, hvornår vi går op og ned ad den. Nu er jeg blevet inspireret til at printe den ud, så jeg også kan vise den til andre, for selv om jeg kender den, arbejder jeg sammen med mange IT-folk, og de kender den jo ikke.
Eksemplerne fra Lises eget arbejde som konfliktmægler er rigtig gode. Dels fordi jeg kender mange af situationerne, og dels fordi hun deler den manual, som hun selv arbejder efter. Jeg har aldrig før set så gode eksempler inden for konfliktmægling.” René Nørbjerg

Projektleder, Nordea

Styrke, at bogen er målrettet ledere

“Hele bogen er vigtig. Derfor vil jeg ikke fremhæve en bestemt del som særlig vigtig. Lise kommer hele vejen rundt om konflikter. Både hvorfor de opstår, og hvordan du løser dem. Og det er en af de vigtigste opgaver som leder.
Det er en styrke, at bogen netop er målrettet ledere. Derfor indeholder den kun, hvad ledere har brug for at vide om konflikter, og den er håndgribelig og nem at læse. Det er no bullshit: Der er et problem. Det skal vi have løst. Det kan vi gøre sådan her.” Sune Lyng

Fagleder for Ledelse og HRF, DI

Praktisk anvendelig bog, som ledere kan nå at læse

“Lise formår at gøre tingene simple. I ledelse og HR kommer vi tit til at gøre det hele komplekst og besværligt, og det er waste of time med en masse tung teori. Lederne har ikke tid til at læse det, og det er svært at bruge. Lises bog derimod er en praktisk anvendelig pixibog, som sætter fokus på værdien af tydelig ledelse og at tage tingene i opløbet.” Nadia Fisker

Head of HR, Visma SMB DK

Et effektivt brush-up for erfarne ledere

“Bogen er mere konkret og jordnær end andet materiale, jeg har læst om konflikter. Læseren skal ikke først til at tolke en masse teori og psykologi og kan bruge Lises mange nyttige værktøjer med det samme.
For erfarne ledere er bogen et effektivt brush-up.” Jens Rosenstand

Product Marketing Manager, Schneider Electric

Bogen lærer ledere at forebygge konflikter

“Lise Terp har skrevet en inspirerende, letlæselig og praktisk håndbog fyldt med konkrete og genkendelige eksempler fra hverdagen. Samtidig gør eksemplerne det let for læserne at forstå, hvilke af bogens værktøjer der skal bruges hvornår.
Bogen rammer målgruppen rigtig godt. Og den giver lederne indsigten, så de fremover kan spotte en uoverensstemmelse, før den bliver til en konflikt. Og er der opstået en konflikt, ved de også, hvordan de skal løse den.” Susanne L. Quedens

Advokat, konfliktmægler og mediator, ADVODAN

Når du bestiller bogen, tilmelder du dig samtidig mit nyhedsbrev, som du til enhver tid kan framelde dig igen.

Når du bestiller e-bogen, får du 6 kapitler – et kapitel ad gangen.

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Dataloven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er nødvendige for at sikre funktionen på hjemmesiden. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke. Dette websted bruger forskellige typer af cookies fra Google analytics. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter, betragtes dette som din accept.

Luk